Přes 600 kilometrů českých tratí má špičkový zabezpečovací systém. Někde ale stále fungují systémy z 19. století Budoucnost železnice 22. 9. 2022 ▪ 7 min. čtení
Advertorial Budoucnost mobility V dopravě osob a zboží již existuje vize rychlé, čisté a pohodlné bezemisní udržitelné mobility budoucnosti. Ta je v kontrastu s realitou... 22. 9. 2022 ▪ 10 min. čtení
Budoucnost železnice Anketa: Jak vidíte budoucnost české železnice za pět let a co chystáte ve vaší firmě? Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel, ČD Česká železnice by mohla přepravovat kolem 200 milionů cestujících ročně při... 22. 9. 2022 ▪ 7 min. čtení
Budoucnost železnice To, co je v letectví běžná praxe, se v kolejařině postupně klube na světlo Po čtyřiceti letech nepřetržitého provozu kompletně zmodernizovali zkušebnu dynamického testování nadrozměrných konstrukcí. Dnes se řadí k... 22. 9. 2022 ▪ 6 min. čtení
Budoucnost železnice Každé dva měsíce si najmeme firmu, která má za úkol prolomit náš bezpečnostní systém O kybernetické bezpečnosti mluví generální ředitel AŽD Praha Zdeněk Chrdle s opatrností. „Nechci dávat hackerům návod,“ říká. Je ale... 22. 9. 2022 ▪ 10 min. čtení
Budoucnost železnice Česko hledá tratě pro vodíkové vlaky Vlak Coradia iLint se od běžných souprav na první pohled liší: za prvé nepotřebuje žádnou trolej a na střeše nemá pantografy tak jako elektrické... 22. 9. 2022 ▪ 7 min. čtení
Budoucnost železnice Naše firmy nečekají na to, jak to dopadne s vysokorychlostní tratí a již nyní dodávají své komponenty, říká Marie Vopálenská, generální ředitelka ACRI Budoucnost železniční dopravy spočívá v inovacích. Připravme se na bateriové vlaky, vodíkové vlaky a hlavně na ty, které budou jezdit bez... 22. 9. 2022 ▪ 11 min. čtení