Adamov–Blansko: rekonstrukce traťového úseku je ve finále Budoucnost železnice 31. 5. 2023 ▪ 1 min. čtení
Budoucnost železnice Místo pražců FVE panely. Němci a Švýcaři testují solární koleje, Češi zkoumají vodík a syntetická paliva Loni v srpnu začaly německé dráhy Deutsche Bahn testovat solární panely instalované přímo na železniční pražce v kolejích. Největší německý... 31. 5. 2023 ▪ 4 min. čtení
Advertorial Tři dimenze udržitelné mobility Od roku 1879, kdy Werner Siemens vytvořil první elektrickou lokomotivu, se společnost Siemens Mobility zabývá elektrickou mobilitou. Od té... 31. 5. 2023 ▪ 7 min. čtení
Budoucnost železnice Vlakem do práce či do školy? Hlavně v okolí velkých měst Vlakem cestují do práce tři procenta Čechů. Na železničních tepnách ale lze najít i města, kde ráno chodí na zastávku více než třetina... 31. 5. 2023 ▪ 1 min. čtení
Budoucnost železnice Postel ve vlaku mají jen ti nejrychlejší cestující. Lůžková kupé ČD Night se rychle vyprodávají Každý první pátek v měsíci se na lisabonském nádraží sejde skupina cestujících, kteří čekají na noční vlak do Paříže. Pravidelný odjezd býval ve... 31. 5. 2023 ▪ 5 min. čtení
Budoucnost železnice Čistička vzduchu na kolejích. Americký start‑up chce rozjet vlaky, které brzdí globální oteplování Snižování emisí je jen jednou z cest, jak bojovat proti klimatickým změnám, které způsobují oteplování oceánů a extrémní výkyvy počasí. Pomůže... 31. 5. 2023 ▪ 5 min. čtení
Budoucnost železnice Vlaky na vodík? Povídačky. Budoucností jsou malí dopravci i pítka místo kelímků Letos na Štědrý den, přesně 24. prosince, skončí možnost zadávat zakázky na železniční dopravu napřímo, tedy bez výběrového řízení. Na to se... 31. 5. 2023 ▪ 11 min. čtení