Vlak má být lákavější než auto. České dráhy nasazují moderní soupravy a loví cestující na komfort během jízdy Budoucnost železnice 22. 10. 2024 ▪ 10 min. čtení
Budoucnost železnice Obří nádraží: zátěž i příležitost. Stát chce ukázat cestu na severu Čech, zatím to ale vázne Je to jedna z věcí, které laikům a často ani samotným železničářům nedávají moc smysl. Proč jsou dnes některá z nejdůležitějších nádraží často... 22. 10. 2024 ▪ 6 min. čtení
Budoucnost železnice Zásadní změna na české železnici zná svůj jízdní řád: výhradní provoz ETCS začne od ledna ve vlnách Od ledna 2025 bude na českých koridorech povinné vybavení vlaku evropským zabezpečovačem ETCS. Toto opatření vyžene z kolejí řadu starších... 22. 10. 2024 ▪ 6 min. čtení
Budoucnost železnice Zachránit genius loci, nebo radši zbořit a vybetonovat? Boj o viadukt nad pražskou náplavkou může být milníkem Ty tři ocelové oblouky spojují oba břehy Vltavy už 123 let a nejenže nesou dvě železniční koleje, ale taky už neodmyslitelně dotvářejí pražské... 23. 10. 2024 ▪ 4 min. čtení
Advertorial DAKO‑CZ sází na inovace a udržitelnost Expozice jediného českého výrobce brzdových systémů a komponent pro kolejová vozidla, společnosti DAKO‑CZ, jsou na výstavách a veletrzích... 22. 10. 2024 ▪ 6 min. čtení
Budoucnost železnice Nové brněnské nádraží: projekt pokročil, výzvy přetrvávají Přestavba brněnského železničního uzlu, jejíž hlavní součástí je výstavba nového hlavního nádraží v Brně, vstoupila do nové fáze. Po letech... 22. 10. 2024 ▪ 6 min. čtení
Budoucnost železnice Také ETCS se bude muset dál vyvíjet. Přichází nový standard pro komunikační část, říká expert Na několika českých koridorových tratích bude od ledna 2025 povinný provoz se zapnutým zabezpečovačem ETCS, který ale zatím podle statistik... 22. 10. 2024 ▪ 5 min. čtení