Více než čtyři a půl miliardy eur získalo Česko od Evropské unie na rozvoj své dopravy. Za peníze z Operačního fondu doprava se podařilo například postavit nejdelší železniční tunel v republice, zmodernizovat a postavit několik úseků dálnic nebo zřídit nové železniční přeložky, což vlakům umožňuje jezdit na daných úsecích mnohem vyšší rychlostí.
Na českých železnicích už se také díky evropským dotacím zavádí celoevropský bezpečnostní systém ETCS, který hlídá bezpečnost na trati a je schopen zastavit vlak i bez strojvůdce. V dalším programovém období je na dopravní projekty připraveno ještě více, celkem téměř pět miliard eur.
„Můžeme za ně například zřídit veřejné nabíjecí stanice pro elektromobily i nebo plnící stanice pro vodíková auta," říká v podcastu Hospodářských novin Marek Pastucha, ředitel odboru evropských fondů na ministerstvu dopravy.
Přidejte si Hospodářské noviny mezi své oblíbené tituly na Google zprávách.
Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.
- Veškerý obsah HN.cz
- Možnost kdykoliv zrušit
- Odemykejte obsah pro přátele
- Ukládejte si články na později
- Všechny články v audioverzi + playlist