Fitness centra v Česku se už oklepala z covidové krize. Konkrétně například Form Factory se 17 pobočkami v Praze, Brně a dalších městech hlásí nárůst návštěvnosti oproti době před covidem o 40 %. Přibývají především mladí lidé do 30 let.

Cvičit chodí často ve skupinách. Místo aby zašli do hospody, investují raději energii do fitness. Souvisí to i se sociálními sítěmi a se vzory. V tomhle věku se chtějí hlavně líbit,“ říká Štefan Blahovec, výkonný ředitel Form Factory v Česku a na Slovensku.

Nejedná se ale zdaleka jen o mladé. I lidé ve středním věku by se měli zaměřit na pohyb. „Je to investice. Stejně jako ukládáme peníze do banky, měli bychom investovat do našeho těla. O tom, jestli prožijeme stáří aktivně, bez bolesti a užijeme si naplno vnoučata, nebo jestli budeme nemocní a nepohybliví, se rozhoduje zhruba do věku 45 let. Výzkumy dokládají, že kdo si pohyb a zdravý životní styl neosvojí do této věkové hranice, později už s tím většinou nezačne,“ upozorňuje Blahovec.

Ale ani s pohybem by to se to podle něj nemělo přehánět do extrému, ideální frekvence cvičení je dva až třikrát týdně. A pokud má někdo pocit, že se mu v některých dnech jít cvičit nechce, měl by vědět, že nadšení je jedna věc, ale když vyprchá, musí nastoupit pevná vůle a disciplína.

Podcast vznikl ve spolupráci s partnerem Form Factory.