Vlastnit obchodní centrum nebo kancelářskou budovu v nejlepší lokalitě města? Dlouhá léta záležitost jen pro úzkou skupinu lidí. Záplavu investičních fondů na českém trhu ale nyní rozčeřil unikátní projekt prémiového realitního fondu, který neslibuje pohádkové každoroční výnosy, ale především dlouhodobou excelenci. “Máme zkušenosti se správou či vedením společností v hodnotě desítek miliard korun. Nyní se chceme spojit s dalšími investory a ukázat jim na českém trhu absolutně ojedinělou cestu k zodpovědné správě svého majetku,” říká Filip Horký zodpovědný za vztahy s investory a partnery fondu..

Co vedlo k vytvoření fondu Aurelia?

Fond Aurelia vznikl z potřeby nabídnout na českém trhu produkt, který kombinuje dlouhodobou stabilitu a vysoký standard v oblasti investic do komerčních nemovitostí. Naše vize spočívá v myšlence sdílené prosperity, kde i drobní investoři mohou využívat výhod kolektivního investování a mít přístup k prémiovým aktivům. Ta byla dříve výsadou pouze velkých hráčů. Chceme být cestou pro všechny, kteří jsou připraveni přistupovat ke svému majetku zodpovědně a s dlouhodobou perspektivou.

Na druhou stranu je na trhu hned několik fondů, které se investicemi do nemovitostí zabývají. Úspěch tak bude zřejmě náročný…

Nemyslím si to. Přinášíme totiž ve srovnání s konkurencí několik zásadních výhod. Kromě toho, co jsem zmínil, je naše portfolio zaměřené na prémiová aktiva, která splňují nejvyšší standardy kvality a udržitelnosti. Nejde jen o běžné komerční nemovitosti, ale o tzv. core assets. Každé z těchto aktiv je klíčové z hlediska svého regionálního významu, vysoké návštěvnosti a stabilní obsazenosti kvalitními nájemci.

Naší další výhodou je taky konzervativní přístup – zaměřujeme se na moderní, technologicky vyspělé budovy, a tím minimalizujeme investiční rizika. Stejně jako nedáváme našim partnerům nerealistická a neudržitelná očekávání.

Jak se pak o tyto nemovitosti staráte?

Investujeme do nemovitostí prostřednictvím obchodních podílů ve společnostech zvláštního určení (SPV). Díky tomu máme plnou kontrolu nad jejich aktivní správou a optimalizací výnosů. Dbáme na dlouhodobou udržitelnost a stabilitu příjmů prostřednictvím nájemních vztahů s renomovanými značkami.

Aurelia je poměrně nezvyklý název pro fond. Jakou roli v tom celém hraje branding a komunikace fondu?

Lidé dnes hledají více než jen investiční nástroj. Chtějí partnera, kterému mohou důvěřovat, a značka Aurelia je v tomto ohledu symbolem bezpečí a dlouhodobého zhodnocování. Chceme být průvodcem, který pomáhá investorům s porozuměním světa investic a jejich úspěšným zvládnutím. Klademe důraz na transparentnost a jasnou vizi.

Kdo se na řízení fondu bude podílet?

Na jedné straně jsme my v Axeloru. Náš tým má dlouholeté zkušenosti a například i správu aktiv překračujících 12 miliard korun. Na druhé je společnost finančně poradenská společnost SMS finance, která má za 23 let na trhu víc než 500 tisíc spokojených klientů. I proto věříme v úspěšné etablování na trhu. Fond má za sebou velkou kapitálovou sílu. Zmíněné dva subjekty jsou současně zakladateli fondu.

Fond ale rozhodně není jenom o vás. Jako investor bych se jistě měl dívat i na ty, kteří vás budou kontrolovat…

Pokud mluvíme o excelenci a prémiových aktivech, víme, že i my sami musíme nabídnou tu nejvyšší kvalitu. Důkazem jsou profesionální partneři, kteří na nás ovšem kladou ty nejvyšší nároky. Ať už je to silný depozitář, Česká spořitelna nebo auditor, tedy firma Deloitte. Máme i velmi silný výbor odborníků, kteří se aktivně podílejí na klíčových krocích fondů.

A nerad bych zapomněl na partnery. Spolupracujeme s renomovanými advokátními kancelářemi a špičkovými poradenskými skupinami. Síla naší sítě zajišťuje, že se naše vize kvality a excelence promítá do každodenní práce fondu.

Jaké jsou dlouhodobé cíle fondu Aurelia?

Naším cílem je být spolehlivým a konzervativním partnerem pro investory, kteří hledají dlouhodobou stabilitu a zhodnocení svých prostředků. Investice v rámci fondu nemají omezený investiční horizont, což umožňuje budování hodnoty přes generace. Chceme se soustředit na český trh. Do budoucna nicméně nevylučujeme expanzi i do dalších zemí EU, abychom rozšířili naše příležitosti a diverzifikovali rizika. To je mimochodem záležitost, se kterou už máme bohaté zkušenosti.

Text nevyjadřuje názor redakce

Tento článek máteje zdarma. Když si předplatíte HN, budete moci číst všechny naše články nejen na vašem aktuálním připojení. Vaše předplatné brzy skončí. Předplaťte si HN a můžete i nadále číst všechny naše články. Nyní první 2 měsíce jen za 40 Kč.

  • Veškerý obsah HN.cz
  • Možnost kdykoliv zrušit
  • Odemykejte obsah pro přátele
  • Ukládejte si články na později
  • Všechny články v audioverzi + playlist